Ympäristön vaikutus muutokseen



Jotkut tilateet herättävät minussa tunteita, jotka saavat minun syömään ilman nälkää.  Nämä ovat usein niitä päivän aikana koettuja negatiivisia asioita, jotka tulee hoidettua mielihyvää tuottavilla ruuilla. Ja nämä eivät todellakaan ole niitä kasviksia tai hedelmiä. Tälläiset tilanteet olisikin hyvä oppia tunnistamaan, että voisi ajatuksella pureutua niihin, ilman ruokaa. Yleensä sen huomaa vasta sitten, kun on tyhjännyt kaapit herkuista omaan mahaan.

Tapasyöminen on kanssa yksi oikein iso "peikko". Kuinka ihanaa onkaan laittaa hyvä sarja telkkarista ja kasata herkkuja viereen napostelua varten.

Viikonloput ovat meillä pahimpia. Silloin TV, sohva ja herkut vetävät puoleensa. Tämä on täysin opittu tapa, josta on vaikea päästä pois. Ja tähän tarvitaan perheen tukea, yhdessä syödään porkkanatikkuja sipsien ja karkkien sijaan. Tai ei syödä mitään.

Kyläily kanssa tuo haasteita, koska muutos on aina vaikeeta, eikä vaan itselle vaan myös muille. Kun sä kylässä sanotkin, ettet haluakkaan pullaa, niin alkaa se ihmettely ja tuputtaminen. Kyllä sä ny yhden voit ottaa...Varsinkin, kun ennen söin kaikki herkut mukisematta.

Kahvikulttuuriin kuuluu kursailu, ja tämä kursailu menee terveyden piikkiin, joten suokaa se minulle. Ainakin silloin, kun minulta löytyy tahdonvoimaa kieltäytyä herkuista.



Itseluottamukseni on tänään ja tähän ikään melko hyvä. Peilistäni katsoo ihan mukiinmenevän näköinen viisikymppinen, varsinkin jos maltan kaivaa maalipurkit meikkipussistani. Kyllä nuorempana oli paljon vaikeampaa hyväksyä itsensä ja jenkkakahvansa.

Ja todellakin, olen saannut kuulla kommentteja painostani koko elämäni ajan. Ja osa on syöpynyt hyvin mieleeni, joten on ne satuttaneet, vaikka en sitä haluaisikaan myöntää. Tosin olen saanut kyllä paljon hyviäkin kommentteja painon laskiessa. Ne toisaalta tuntuivat hyviltä, mutta välillä olin vähän vaivaantunut. Ei siitä laulua tarvi tehdä.

Toivonkin että, ympärilläni olevat ihmiset tukevat minua painon­pudotuksessa ja muutoksessa. Kyllä jokainen tarvii tsemppausta ja minullekkin tulee niitä hetkiä, jolloin hyvät kannustusjoukot on syy jatkaa tätä mahdottomaltakin kuullostavaa matkaa.

Ja vaikka itseluottamus olisi hyväkin, niin kyllä huonoja hetkiä tulee. Mieleen tulee ajatuksia, että mitähän muut ajattelee tekemisistäni ja ulkonäöstäni. Onko sopivaa, että tämän ikäinen ja kokoinen...ON SE. Mä saan olla just sellanen kuin olen.

"Miks välittää muiden mielipiteistä, kun kuitenkin lopuksi jää kaksin peilikuvansa kanssa" - Juice Leskinen

Kommentit

Tämän blogin suosituimmat tekstit

Tulossa jäätelökesä

Polar Ignite, uusi ystäväni